PBS Sopot
 

· · · · · · · English Version    




Badania społeczne





PBS In-Sight®

— analiza obiektów graficznych...

Zaawansowane analizy

Marketing to bardzo złożone zjawisko. Badania rynku są narzędziem wprowadzania porządku w ogromną ilość zmiennych, a przede wszystkim oceny, w jaki sposób te zmienne są ze sobą powiązane...

OmniPBS

Potrzebujesz natychmiast odpowiedzi na kilka pytań zadanych reprezentatywnej próbie Polaków i chciałbyś podzielić się z kimś jeszcze kosztami projektu — OmniPBS jest tym, czego szukasz...

Szukaj w serwisie:

PBS Rozwiązania Badania społeczne Projekty UE Na swoim

Na swoim


Od października 2009 roku PBS Sp. z o.o. (Lider) realizuje wspólnie z Agora S.A. (Partner) projekt badawczy „Na swoim”. Projekt jest współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki (Priorytet VI, Działanie 6.2: Wsparcie oraz promocja przedsiębiorczości i samozatrudnienia).

 

Projekt „Na swoim” odpowiada na potrzeby województwa łódzkiego. Zgodnie z danymi GUS liczba podmiotów gospodarki narodowej w grudniu 2008 w woj. łódzkim wynosiła 242,3 tys., co plasuje je na 6. pozycji wśród województw. Jednak wzrost liczby podmiotów o 0,6% (Polska o 1,9%) w stosunku do roku poprzedniego, lokuje łódzkie dopiero na 14. pozycji w skali kraju.

 

W 2008 r. w woj. łódzkim zarejestrowano 19,5 tys. podmiotów gospodarczych tj. o 9,9% więcej niż w 2007 r. (w Polsce 7,8%). Natomiast wyrejestrowano 17,6 tys. podmiotów gospodarczych, tj. o 1,2% mniej niż rok wcześniej (w Polsce o 0,9% więcej niż w 2008). Drugim znaczącym problemem w woj. łódzkim jest wzrastający poziom bezrobocia — w styczniu 2009 r. wynosił on 10%.

 

Celem ogólnym, długofalowym projektu „Na swoim” jest zwiększenie dynamiki wzrostu liczby podmiotów gospodarczych — prowadzonych przez osoby fizyczne — powstających w woj. łódzkim w ciągu dwóch lat.

 

Celami szczegółowymi projektu są:

  • upowszechnianie wiedzy o profilu grupy przedsiębiorców działających na rynku nie dłużej niż rok: poszerzenie wiedzy na temat ich specyfiki, problemów, motywacji, potrzeb informacyjnych, 
  • popularyzowanie postaw przedsiębiorczych i samozatrudnienia wśród 30 000 mieszkańców woj. łódzkiego przez pokazywanie dobrych praktyk, 
  • zwiększenie wiedzy ok. 250 osób zainteresowanych prowadzeniem działalności gospodarczej w zakresie m.in. procedur zakładania i podstaw funkcjonowania firmy w woj. łódzkim.

 

Kolejne etapy realizacji projektu zakładają przedstawienie realnej sytuacji nowo powstałych firm w woj. łódzkim, zainspirowanie potencjalnych młodych przedsiębiorców poprzez pokazywanie dobrych praktyk oraz dostarczenie wiedzy i wsparcia merytorycznego (m.in. wydanie poradnika na CD).

 

Wartością dodaną projektu jest połączenie działań badawczych, medialnych oraz społecznych w ramach jednego przedsięwzięcia. Stworzona synergia przedsięwzięcia oraz jego skala (min. 30000 mieszkańców) i zasięg (całe województwo) jest szansą na pozytywną zmianę w woj. łódzkim.

 


Zobacz też:


 
 

Copyright © 2004-2019 PBS kontakt@pbs.pltel. 058 550 60 70
teLMi design

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb.
Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym.
Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce Cookies.

Jeżeli wyrażasz zgodę na zapisywanie informacji zawartej w cookies kliknij w Zamknij.