PBS Sopot
 

· · · · · · · English Version    








Wirtualna etnografia

Wirtualna etnografia to poznawanie i opisywanie innych na podstawie dających się zaobserwować w Internecie efektów zachowań...

PBS Brainstorm

— kreacja idei produktu...

PBS In-Sight®

— analiza obiektów graficznych...

Szukaj w serwisie:

PBS Usługi Zaawansowane analizy Maxdiff

Maximum Difference (Maxdiff)


Cel

Celem analizy jest szeregowanie (cech) produktów/ofert na skali ważności/preferencji. Respondent typuje spośród kilku prezentowanych produktów najbardziej i najmniej preferowane. Wskazana para oddaje zatem największą różnicę między prezentowanymi ofertami (Maximum Difference/MaxDiff).

 

Zastosowanie

Analiza MaxDiff może być szczególnie użyteczna w przypadkach:

  • identyfikacji ważności cech produktu/usługi, gdy mamy do czynienia z długą listą cech np. w kontekście konstrukcji nowego produktu wskazanie strategicznych wyznaczników produktu,
  • ustalenie politycznych i społecznych preferencji,
  • określenia relatywnej ważności poszczególnych przymiotów,
  • stworzenia „bazy” do segmentacji odkrywającej strukturę preferencji respondentów.

 

MaxDiff pozwala na uzyskanie preferencji/ważności wielu zagadnień wykorzystywanych w marketingu czy w badaniach społecznych, tj. np.:

  • preferencje/wizerunek marek, 
  • cechy produktów, 
  • test haseł marketingowych, 
  • wybór logo, 
  • zasoby serwisów, 
  • ustalanie ważności cech obiektów, 
  • wyłanianie priorytetów ofert.

 

Prezentacja danych

Otrzymane informacje odnośnie rozkładu procentowego wskazań atrybutu jako najatrakcyjniejszego jak i najmniej atrakcyjnego oraz ranking można przedstawić jak w formie tabeli jak i wykresów. Z danych (fikcyjnych) zaprezentowanych na rysunku bardzo łatwo odczytać, że najbardziej atrakcyjną formą wsparcia dla pracowników jest otrzymanie telefonu komórkowego, zaś najmniej atrakcyjną jest dofinansowanie do wyżywienia. 


Ranking form wsparcia pracowników. Wyniki analizy MaxDiff.

Ranking form wsparcia pracowników. Wyniki analizy MaxDiff.  


Korzyści z zastosowania MaxDiff wobec tradycyjnych podejść:

  • Pozwala skrócić czas badania. 
  • Silnie dyskryminuje zagadnienia. 
  • Posiada właściwości stosunkowe skali (oceny odnoszą się do siebie relatywnie). 
  • Urozmaicenie wywiadu dla respondenta. 
  • Każdy aspekt oceniany jest kilkakrotnie w różnych zestawach pytań, co wpływa korzystnie na precyzję oszacowań preferencji.

 
 

Copyright © 2004-2019 PBS kontakt@pbs.pltel. 058 550 60 70
teLMi design

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb.
Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym.
Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce Cookies.

Jeżeli wyrażasz zgodę na zapisywanie informacji zawartej w cookies kliknij w Zamknij.