PBS Sopot
 

· · · · · · · English Version    








PBS In-Sight®

— analiza obiektów graficznych...

Wirtualna etnografia

Wirtualna etnografia to poznawanie i opisywanie innych na podstawie dających się zaobserwować w Internecie efektów zachowań...

PBS Retail Research

— monitoring sposobu dystrybucji produktów konsumenckich...

Szukaj w serwisie:

PBS Wyniki Wyniki badań Wyniki 2011 Dla kogo autostrada A1?

Dla kogo autostrada A1?


Prawie połowa Polaków (48 proc.) deklaruje, że nie skorzysta z autostrady A1, podróżując po północnej Polsce. (*)

 

O północnym odcinku autostrady A1 słyszał niemal co drugi Polak (45 proc.), jednak tylko 3 proc. rodaków zna jej nazwę - „Amber One”. Znajomość obu terminów deklarują najczęściej mężczyźni i mieszkańcy okolic sąsiadujących z autostradą.

Osoby, które deklarowały znajomość autostrady dopytaliśmy o obecną trasę oddaną już do użytku. Poprawną odpowiedź znało 24 proc. badanych, co druga osoba miała trudności z określeniem odcinka. 5 proc. kierowców spośród tych, którzy słyszeli o autostradzie A1 zna poprawną cenę za przejazd istniejącym odcinkiem (17-18 zł). Co piąty respondent z tej grupy wskazywał na niższy przedział 10-17 zł, a 6 proc. uważało, że przejazd północnym odcinkiem wyniesie do 10 zł.

Wśród badanych kierowców 38 proc. deklaruje chęć skorzystania z autostrady podczas podróżowania po północnej Polsce (wiedząc, że jest ona płatna). Deklaracje ta padają znacznie częściej z ust kierowców, którzy słyszeli o autostradzie; ani płeć, ani region zamieszkania nie różnicowały wyników.
Natomiast w grupie niezainteresowanych korzystaniem z „jedynki” dominują osoby, które nie słyszały o autostradzie A1. Być może zatem niechęć wynika właśnie z braku świadomości istnienia tej trasy i nieznajomości szczegółów inwestycji?

Główne elementy wizerunku Autostrady A1 to wygoda, bezpieczeństwo, nowoczesność. Cechy te, według badanych, najbardziej pasują do A1. Co czwarta osoba wskazała również na ekonomiczną podróż, a co ósma na naturalny krajobraz.


 
(*) Sondaż przeprowadzono w dniach 15-17.04.2011 na  losowej próbie 1060 mieszkańców Polski, reprezentatywnej dla populacji w wieku 15+

 

 

 

 

 




Formularz kontaktowy
Twoje imię i nazwisko:
Twój e-mail:
Wiadomość:



 
 

Copyright © 2004-2019 PBS kontakt@pbs.pltel. 058 550 60 70
teLMi design

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb.
Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym.
Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce Cookies.

Jeżeli wyrażasz zgodę na zapisywanie informacji zawartej w cookies kliknij w Zamknij.