PBS Sopot
 

· · · · · · · English Version    








OmniPBS

Potrzebujesz natychmiast odpowiedzi na kilka pytań zadanych reprezentatywnej próbie Polaków i chciałbyś podzielić się z kimś jeszcze kosztami projektu — OmniPBS jest tym, czego szukasz...

PBS Mystery Shopper

— badania jakości obsługi Tajny Klient...

PBS Brainstorm

— kreacja idei produktu...

Szukaj w serwisie:

PBS Usługi PBS Brand Mind Map

PBS Brand Mind Map


PBS Brand Mind Map powstał z inspiracji artykułem Celine Brandt, Associative networks: A new approach to market segmentation, który ukazał się w International Journal of Market Research. Podstawy teoretyczne tej metody drzemią w psychologii poznawczej i założeniu, że wizerunek marki jest siecią skojarzeń w umysłach konsumentów.

 

Dlaczego PBS Brand Mind Map?

 

Czy te wszystkie grupy postrzegają Twoją markę w ten sam sposób?

 


 

U podstawy większości badań wizerunkowych leży przekonanie o spójnym, homogenicznym postrzeganiu danej marki wśród całej badanej grupy. Proponujemy odejście od tego schematu.  Naturalnym wydaje się fakt, że osoby o odmiennym światopoglądzie, stylu życia, wykształceniu, sytuacji życiowej itp. będą w odrębny sposób postrzegać markę.
Dlatego przedstawiamy badanie wizerunku z zastosowaniem technik segmentacyjnych — pozwalających na wyodrębnienie grup klientów/osób charakteryzujących się innym podejściem do danej marki.

 

Segmentacja wizerunkowa z zastosowaniem PBS Brand Mind Map:

 


 

Korzyści z zastosowania PBS Brand Mind Map:

 

NOWA METODA ZBIERANIA DANYCH

Każdy respondent z zaproponowanych atrybutów tworzy własną mapę percepcji marki.
Zastosowanie Brand Concept Map pozwala na zbieranie pełnych informacji dotyczących percepcji marki na indywidualnym poziomie na niespotykaną dotychczas skalę.
Indywidualne mapy percepcji marki mogą być potem agregowane, aby stworzyć nie tylko zbiorczą mapę percepcji dla ogółu badanych, lecz także dla dowolnej podpróby respondentów.

 

INNOWACYJNE PODEJŚCIE DO WIZERUNKU MARKI

Połączenie możliwości badań jakościowych w eksploracji wizerunku marki z atutem metod ilościowych, jakim jest możliwość pomiaru i analizy siły marki dzięki kwantyfikacji i standaryzacji na dużej próbie respondentów.

 

SEGMENTACJA WIZERUNKOWA

Dzięki analizie zebranych danych możliwe jest wyodrębnienie grup klientów, cechujących się podobnym postrzeganiem analizowanej marki. Dla każdego segmentu budowana jest zagregowana mapa postrzegania marki wśród przedstawicieli tego segmentu.

 

Mimo, że metoda jest stosunkowo nowa, narzędzie PBS Brand Mind Map udało się już z powodzeniem zastosować w kilku projektach, między innymi w ramach projektu dotyczącego percepcji kryzysu wśród Polaków, którego wyniki prezentowane były na konferencji WAPOR w Gdańsku w marcu 2012

 

Prezentację tej mapy można obejrzeć tutaj lub klikając na poniższą planszę.

 

Postrzeganie kryzysu - prezentacja


 
 

Copyright © 2004-2019 PBS kontakt@pbs.pltel. 058 550 60 70
teLMi design

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb.
Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym.
Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce Cookies.

Jeżeli wyrażasz zgodę na zapisywanie informacji zawartej w cookies kliknij w Zamknij.