PBS Sopot
 

· · · · · · · English Version    








OmniPBS

Potrzebujesz natychmiast odpowiedzi na kilka pytań zadanych reprezentatywnej próbie Polaków i chciałbyś podzielić się z kimś jeszcze kosztami projektu — OmniPBS jest tym, czego szukasz...

Wirtualna etnografia

Wirtualna etnografia to poznawanie i opisywanie innych na podstawie dających się zaobserwować w Internecie efektów zachowań...

PBS Mystery Shopper

— badania jakości obsługi Tajny Klient...

Szukaj w serwisie:

PBS Usługi Metody i techniki Metody ilościowe Techniki zbierania danych

Kupując prace terenowe w PBS pamiętaj...


Badania są tylko tak dobre, jak dobre są prace terenowe.  Najbardziej wyrafinowane metody statystycznej analizy danych nie pomogą, gdy zebrane w terenie dane są kiepskiej jakości.  Dlatego w PBS zawsze przykładaliśmy ogromną  wagę do prac terenowych, czego wyrazem są certyfikaty Programu Kontroli Jakości Pracy Ankieterów we wszystkich możliwych dziedzinach.  

 

W PBS zawsze jesteśmy gotowi odpowiedzieć na cztery kategorie pytania, które klient firmy badawczej powinien zadać: (1) o planowanie badań, (2) o kontroli w terenie, (3) o ankieterach, (4) o kontroli jakości.

 

 

1. Planowanie badań

  • Czy przykłada się należytą wagę do fazy przeprowadzania wywiadów w porównaniu z innymi fazami projektu?
  • Jaką formę nadaje się materiałom prezentowanym respondentom (kwestionariusz, karty, nagrania) i kto zajmuje się ich projektowaniem?
  • Czy osoba projektująca kwestionariusz ma osobiste  doświadczenia ankieterskie oraz czy przeprowadzony zostanie pilotaż kwestionariusza?
  • Czy instrukcje dla ankieterów są zrozumiałe i kto je przygotowywał?
  • Czy proponowane metody doboru próby są realne do wykonania w terenie?
  • Czy i jak informuje się ankieterów o istocie procedury doboru respondentów oraz o możliwościach odejścia od przyjętych procedur na wypadek zaistnienia różnych trudności?
  • Czy i jakie procedury kontrolne są przewidziane w celu kontroli realizacji zaplanowanych procedur doboru próby?

 

2. Kontrola w terenie

  • Jak zorganizowany jest zarządzanie dział badań terenowych i jak się ta organizacja przekłada na pracę ankieterów w terenie?
  • Czy i w jakim stopniu ankieterzy mają możliwość kontaktowania się z osobami koordynującymi projekt w terenie?
  • Jak zorganizowany jest nadzór w terenie i jak załatwia się problemy rodzące się w trakcie realizacji prac terenowych?
  • Jak organizowane są szkolenia ankieterów i jakich materiałów używa się podczas szkoleń?

 

3. Ankieterzy

  • Kim są ankieterzy i jak była budowana sieć ankieterska?
  • Jak ankieterzy byli wstępnie rekrutowani?
  • Jak są szkoleni?
  • Jak często ankieterzy mają możliwość osobistego spotkania z zarządzającymi ich pracą?
  • Czy są świadomi zakresu i głębokości kontroli ich pracy?
  • Na jakich warunkach są zatrudnieni,  jak są wynagradzani, czy otrzymują wypłaty w terminie ?
  • Czy pracują dla danej firmy regularnie?
  • W jaki sposób identyfikują się jako ankieterzy danej firmy?

 

4. Kontrola jakości

  • W jaki sposób sprawowana jest bieżąca kontrola nad pracą ankieterów w terenie?
  • W jaki sposób załatwiane są pojawiające się na bieżąco problemy?
  • W jaki sposób i w jakim zakresie dokonuje się edycji ankiet, gdy spłyną z terenu oraz w jakim trybie rozstrzyga się wątpliwości?
  • Czy firma posiada certyfikaty jakości wydawane przez niezależne organizacje (np. Program Kontroli Jakości Pracy Ankieterów administrowany przez Organizację Firm Badania Opinii i Rynku)?

 
 

Copyright © 2004-2019 PBS kontakt@pbs.pltel. 058 550 60 70
teLMi design

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb.
Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym.
Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce Cookies.

Jeżeli wyrażasz zgodę na zapisywanie informacji zawartej w cookies kliknij w Zamknij.