PBS Sopot
 

· · · · · · · English Version    








OmniPBS

Potrzebujesz natychmiast odpowiedzi na kilka pytań zadanych reprezentatywnej próbie Polaków i chciałbyś podzielić się z kimś jeszcze kosztami projektu — OmniPBS jest tym, czego szukasz...

PBS Mystery Shopper

— badania jakości obsługi Tajny Klient...

Wirtualna etnografia

Wirtualna etnografia to poznawanie i opisywanie innych na podstawie dających się zaobserwować w Internecie efektów zachowań...

Szukaj w serwisie:

PBS Wyniki Wyniki badań Wyniki 2006 Orange najbardziej piłkarski

Orange najbardziej piłkarski


Mimo bardzo krótkiej obecności na polskim rynku, 23% respondentów w sposób spontaniczny kojarzy markę Orange jako sponsora polskiej Ekstraklasy piłkarskiej. Według badań PBS przeprowadzonych na zlecenie PTK Centertel, operatora sieci Orange, marka ta znajduje się wśród pięciu najlepiej kojarzonych przez Polaków jako sponsorów sportu oraz piłki nożnej,
 
Wraz z wprowadzeniem marki Orange we wrześniu ubiegłego roku, zmianie uległa także oficjalna nazwa piłkarskich rozgrywek ligowych w Polsce. Polacy szybko przyzwyczaili się do nazwy Orange Ekstraklasa. W chwili obecnej prawie jedna czwarta (23%) z nas, w sposób spontaniczny kojarzy Ekstraklasę właśnie z marką Orange, co jest niemal dwukrotnie wyższym wynikiem od wrześniowego rezultatu uzyskanego dla marki Idea (13%).
 
Bardzo wysoka spontaniczna znajomość sponsora Ekstraklasy występuje w grupie ludzi młodych w wieku 15-29 lat i wynosi 34%. Jeszcze wyższe są wskazania w grupie mężczyzn, gdzie znajomość ta sięga aż 40%.
 
Badania PBS pokazują także, że piłka nożna to ulubiony sport Polaków - dla prawie 60% z nas jest to najchętniej oglądana w telewizji dyscyplina - twierdzi tak około 80% mężczyzn i 40% kobiet.
 
Ocenie kibiców został poddany także magazyn telewizyjny Orange Ekstraklasa, pokazujący na antenie TVN24 oraz TVN najciekawsze fragmenty meczów Orange Ekstraklasy. W skali ocen od 1 do 7 (gdzie 1 to ocena zdecydowanie negatywna, a 7 zdecydowanie pozytywna) uzyskał średnią ocenę ogólną na wysokim poziomie 5,3. Najwyżej została oceniona oprawa studia (5,6), najniżej ilość i jakość publicystyki (5,0). Jako główną barierę w dostępie do magazynu badani wskazali porę nadawania programu. 78% pytanych uznało, że nadawany jest on zbyt późno.
 
W raporcie z badań pojawiają się również akcenty świadczące o rosnącym optymizmie i nadziei na poprawę kondycji polskiej piłki nożnej: 52% ocenia ja na lepszą niż przed rokiem, a 67% respondentów uważa, że nowo powołana spółka do organizacji piłkarskich rozgrywek ligowych w Polsce - Ekstraklasa S.A. będzie ją zarządzać lepiej lub zdecydowanie lepiej niż dotychczas PZPN.
 
Badanie PBS prowadzone jest cyklicznie co miesiąc metodą CATI, każdorazowo na reprezentatywnej grupie 400 osób w wieku 15-65 lat. Powyższe dane pochodzą z fali badania przeprowadzonego w listopadzie 2005 r.


Formularz kontaktowy
Twoje imię i nazwisko:
Twój e-mail:
Wiadomość:



 
 

Copyright © 2004-2019 PBS kontakt@pbs.pltel. 058 550 60 70
teLMi design

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb.
Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym.
Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce Cookies.

Jeżeli wyrażasz zgodę na zapisywanie informacji zawartej w cookies kliknij w Zamknij.