PBS Sopot
 

· · · · · · · English Version    








PBS Retail Research

— monitoring sposobu dystrybucji produktów konsumenckich...

PBS Brainstorm

— kreacja idei produktu...

Zaawansowane analizy

Marketing to bardzo złożone zjawisko. Badania rynku są narzędziem wprowadzania porządku w ogromną ilość zmiennych, a przede wszystkim oceny, w jaki sposób te zmienne są ze sobą powiązane...

Szukaj w serwisie:

PBS Wyniki Wyniki badań Wyniki 2006 Prawa konsumenta

Prawa konsumenta


Dla "Gazety Prawnej" PBS przeprowadził sondaż na temat praw konsumentów.

 

Pytaliśmy o uczciwość firm, znajomość praw konsumentów, problemy przy podpisywaniu umów i dochodzeniu swoich praw podczas zgłaszania reklamacji. Na koniec prosiliśmy o subiektywne porównanie praw konsumentów po wejściu Polski do Unii Europejskiej.

 

Poniżej prezentujemy pytania oraz rozkłady odpowiedzi.

 


 

Pytanie 1.

Firmy postępują z klientami:

Firmy postępują z klientami:


 

Pytanie 2.

Czy poniższe stwierdzenia są prawdziwe czy fałszywe?

Czy poniższe stwierdzenia są prawdziwe czy fałszywe?


Pytanie 3.

Czy w ciągu ostatnich dwóch lat podpisał(a) Pan(i) umowę na jakieś usługi?

Czy w ciągu ostatnich dwóch lat podpisał(a) Pan(i) umowę na jakieś usługi?


 

Pytanie 4.

Osoba, która Pana/Panią obsługiwała, udzieliła wyczerpujących informacji na temat warunków umowy:

Osoba, która Pana/Panią obsługiwała, udzieliła wyczerpujących informacji na temat warunków umowy:

Podstawę procentowania stanowią respondenci, którzy w ciągu ostatnich 2 lat zawarli umowę (odpowiedzieli TAK na Pytanie 3.).


 

Pytanie 5.

Czego dotyczyła ostatnio zawarta umowa?

Czego dotyczyła ostatnio zawarta umowa?


 

Pytanie 6.

Czy dano Pani/Panu czas na zapoznanie się z umową?

Czy dano Pani/Panu czas na zapoznanie się z umową?


 

Pytanie 7.

Czy zapoznał(a) się Pan(i) dokładnie z tą umową?

Czy zapoznał(a) się Pan(i) dokładnie z tą umową?


 

Pytanie 8.

Zakup wadliwego towaru lub usługi w ciągu ostatnich dwóch lat.

Zakup wadliwego towaru lub usługi w ciągu ostatnich dwóch lat.

Badanych pytano o towary i usługi nie objęte gwarancją.


 

Pytanie 9.

Próba złożenia reklamacji w przypadku ostatnio zakupionego wadliwego towaru lub usługi.

Próba złożenia reklamacji w przypadku ostatnio zakupionego wadliwego towaru lub usługi.


 

Pytanie 10.

Ostatnio zakupiony wadliwy towar lub usługa, na które złożono reklamację.

Ostatnio zakupiony wadliwy towar lub usługa, na które złożono reklamację.

Podstawę procentowania stanowią osoby, które ostatnim razem, gdy kupiły wadliwy towar lub usługę, złożyły reklamację (n=172).


 

Pytanie 11.

Rezultat złożenia reklamacji.

Rezultat złożenia reklamacji.

Podstawę procentowania stanowią osoby, które ostatnim razem, gdy kupiły wadliwy towar lub usługę, złożyły reklamację (n=172).


 

Pytanie 12.

Przyczyny nieuwzględniania reklamacji.

Przyczyny nieuwzględniania reklamacji.


 

Pytanie 13.

Z czego wynikały problemy z uwzględnieniem reklamacji?

Z czego wynikały problemy z uwzględnieniem reklamacji?

Odpowiedzi mogą nie sumować się do 100 proc ze względu na możliwość wskazania kilku problemów.


 

Pytanie 14.

Przyczyny nieskładania reklamacji.

Przyczyny nieskładania reklamacji.

Podstawę procentowania stanowią osoby, które ostatnim razem, gdy kupiły wadliwy towar lub usługę, nie złożyły reklamacji (n=80).

Odpowiedzi mogą nie sumować się do 100 proc ze względu na możliwość wskazania kilku przyczyn.


 

Pytanie 15.

Czy przystąpienie Polski do UE zmieniło coś w dochodzeniu praw przez konsumentów?

Czy przystąpienie Polski do UE zmieniło coś w dochodzeniu praw przez konsumentów?


 

Pytanie 16.

Prawa konsumentów są lepiej chronione:

Prawa konsumentów są lepiej chronione:


Gazeta PrawnaBadanie świadomości konsumentów zostało zrealizowane przez PBS dla "Gazety Prawnej" dniach 2-4 czerwca 2006 r. na ogólnopolskiej reprezentatywnej 1058-osobowej próbie Polaków, którzy ukończyli 15. rok życia. Badanie przeprowadzone zostało w technice CAPI (Computer Assisted Personal Interview), czyli bezpośredniego wywiadu kwestionariuszowego wspomaganego komputerowo, w ramach badania Omnibus, realizowanego co dwa tygodnie przez PBS. Przy zrealizowanej liczbie wywiadów błąd oszacowania wynosi ±3 proc., co oznacza, że wyniki uzyskane w wylosowanej próbie respondentów nie różnią się o więcej niż 3 proc. od danych dla całej badanej populacji. Zakłada się przy tym 95-proc. poziom ufności.

 

Cytowanie wyłącznie z podaniem źródła.




Formularz kontaktowy
Twoje imię i nazwisko:
Twój e-mail:
Wiadomość:



 
 

Copyright © 2004-2019 PBS kontakt@pbs.pltel. 058 550 60 70
teLMi design

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb.
Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym.
Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce Cookies.

Jeżeli wyrażasz zgodę na zapisywanie informacji zawartej w cookies kliknij w Zamknij.