PBS Sopot
 

· · · · · · · English Version    




Badania rynkowe





PBS Retail Research

— monitoring sposobu dystrybucji produktów konsumenckich...

Wirtualna etnografia

Wirtualna etnografia to poznawanie i opisywanie innych na podstawie dających się zaobserwować w Internecie efektów zachowań...

OmniPBS

Potrzebujesz natychmiast odpowiedzi na kilka pytań zadanych reprezentatywnej próbie Polaków i chciałbyś podzielić się z kimś jeszcze kosztami projektu — OmniPBS jest tym, czego szukasz...

Szukaj w serwisie:

PBS Rozwiązania Badania rynkowe Badania kanałów dystrybucji PBS POS Etnography

PBS POS Etnography


Jak najlepiej zbadać atrakcyjność wnętrza supermarketu czy salonu sprzedaży? Jak sprawdzić, czy klienci znajdują tam to, czego szukają, a idealnie — czy architektonika miejsca zachęca do tego, by kupić więcej? Potrzebnych nam będzie od kilku do kilkunastu kompetentnych klientów, jeden badacz-etnograf oraz, oczywiście, sklep.

 

Klienci bowiem nie podejmują decyzji zakupowych w próżni, ani tym bardziej zamknięci z grupą obcych sobie osób w sali konferencyjnej z lustrem weneckim. Pozwalając im na dostarczenie informacji zwrotnej na temat kategorii, marki, konceptu czy sieci handlowej w czasie, gdy przegląda akurat odpowiedni dział w sklepie, umiejscawiamy ich w kontekście, który pozwala na rzeczywiście znaczące odkrycia. Środowisko handlowe, w którym odbywają się shop-alongi pozwala na to, żeby pójść znacznie głębiej niż w przypadku fokusów, poruszyć kwestie i otrzymać feedback od kompetentnych klientów w miejscu, gdzie podejmowane są decyzje zakupowe.

 

Opisywana sytuacja to tak zwany shop-along — asystowane zakupy wraz z wywiadem pogłębionym, prowadzone przez doświadczonych moderatorów z kompetentnymi konsumentami. Badacz-etnograf towarzyszy kupującemu podczas całych zakupów, by dostarczyć głębokie zrozumienie wewnątrzsklepowych zachowań i postaw, pozwala zobaczyć sklep oczami klienta. Obserwuje zachowania kupującego, jego sposób poruszania się po sklepie i między półkami, jak ten przegląda kategorie i wyspy z ekspozycją, w jaki sposób znajduje produkty i jak je wybiera. Ten kontekst badania daje shop-alongom wielką przewagę nad tradycyjnymi metodami. Dodatkowo obserwacja zachowań może być  połączona z wywiadem przed, podczas oraz po dokonaniu zakupów.


 
 

Copyright © 2004-2019 PBS kontakt@pbs.pltel. 058 550 60 70
teLMi design

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb.
Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym.
Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce Cookies.

Jeżeli wyrażasz zgodę na zapisywanie informacji zawartej w cookies kliknij w Zamknij.