PBS Sopot
 

· · · · · · · English Version    




Badania rynkowe





PBS Brainstorm

— kreacja idei produktu...

PBS Mystery Shopper

— badania jakości obsługi Tajny Klient...

Wirtualna etnografia

Wirtualna etnografia to poznawanie i opisywanie innych na podstawie dających się zaobserwować w Internecie efektów zachowań...

Szukaj w serwisie:

PBS Rozwiązania Badania rynkowe Badania komunikacji marketingowej PBS In-Sight®

PBS In-Sight®


In-sight (Badania komunikacji marketingowej)W analizie In-Sight® produkty lub usługi prezentowane są respondentom w formie graficznej np. plakat reklamowy, opakowanie, prezentacja oferty. Analiza In-sight® w istotny sposób wzbogaca tradycyjne metody pre- i post-testów materiałów reklamowych, czy też opakowań. Jest to moduł, który pozwala spojrzeć na reklamę czy produkt oczami konsumenta i zgłębić wiedzę o badanych materiałach. W zależności od celów badania respondent proszony jest o zaznaczenie obszarów, które:

  • zwracają jego uwagę,
  • wywołują pozytywne/ negatywne skojarzenia,
  • zawierają istotne dla niego informacje,
  • stanowią zalety/ wady prezentowanej oferty.

 

Zebrane informacje posłużą następnie do wyznaczenia „map cieplnych” — podobnych do tych, jakie uzyskuje się w wyniku analiz eye-trackingowych, które są wizualizacją pól atrakcyjności przekazu. Prezentowane w formie graficznej wyniki analizy pozwalają na szybką interpretację i  w przystępny sposób wskazują silne i słabe strony badanej oferty/ produktu. Oto przykład:

 

Badanym prezentowano ofertę umożliwiającą wykonywanie połączeń w cenie trzech groszy za minutę oraz wysyłanie SMS-ów w cenie jednego grosza do trzech osób w Orange, a następnie proszono o zaznaczenie 3 elementów, które uznają za najistotniejsze.

 

Analiza In-Sight® ujawniła, że najczęściej wskazywanym elementem oferty są stawka za połączenia oraz koszt SMSa.

 

Rzadziej wskazywane elementy to:

  • Zdjęcie oferowanego w ofercie telefonu wraz z ceną i modelem
  • Nazwa oferty
  • Informacje o sposobie aktywacji oferty

 

Logo operatora oraz pozostałe informacje nie zostały uznane przez respondentów za najmniej istotne elementy badanej reklamy.

 

Ze względu na podobne zastosowania i sposób prezentacji wyników In-Sight®  budzi skojarzenia z badaniami eye-trackingowymi. Metody te są jednak na tyle różne, że nie stanowią dla siebie konkurencji. Przewagą In-sight’a jest przede wszystkim ilościowy charakter próby, co daje pełną reprezentatywność wyników oraz pozwala na wnioskowanie statystyczne oraz porównywanie wyników między różnymi grupami respondentów. Ogromnym atutem jest także czas realizacji, który wynosi od 2-3 dni w przypadku badania on-line, do tygodnia w przypadku badania CAPI.


 
 

Copyright © 2004-2019 PBS kontakt@pbs.pltel. 058 550 60 70
teLMi design

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb.
Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym.
Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce Cookies.

Jeżeli wyrażasz zgodę na zapisywanie informacji zawartej w cookies kliknij w Zamknij.