PBS Sopot
 

· · · · · · · English Version    




Badania rynkowe





PBS Retail Research

— monitoring sposobu dystrybucji produktów konsumenckich...

PBS Brainstorm

— kreacja idei produktu...

PBS Mystery Shopper

— badania jakości obsługi Tajny Klient...

Szukaj w serwisie:

PBS Rozwiązania Badania rynkowe Badania wewnątrzorganizacyjne Badania satysfakcji i lojalności pracowników

Badania satysfakcji i lojalności pracowników


Badania takie są wyjątkową możliwością dotarcia do pracowników, poznania ich oczekiwań i opinii na istotne tematy. Pozwalają na identyfikację zjawisk zachodzących w firmie oraz potencjalnych problemów. Oferują korzyści zarówno Kierownictwu firmy (zdobycie informacji o obszarach wymagających naprawy), jak i pracownikom. Są sygnałem dla pracowników, że ich opinie są ważne i brane pod uwagę.

 

Efektywne zarządzanie firmą, organizacją jest łatwiejsze, jeśli uwzględnia opinie pracowników. Opinie dotyczące postrzegania swojej pracy, celów zawodowych, motywacji, współpracowników, przełożonych wpływają na sposób i efektywność wykonywanej pracy. Wiedza na ten temat pozwala je uwzględniać w bieżącym zarządzaniu firmą.


 

Zakres tematyczny może objąć następujące zagadnienia:

 

  •  satysfakcja z pracy, atmosfery panującej w firmie
  • diagnoza silnych i słabych stron pracy w firmie
  • percepcja i ocena zmian zachodzących w firmie
  • określenie oczekiwanych zmian w firmie
  • określenie stopnia identyfikacji z firmą, lojalność
  • relacja przełożony – podwładny
  • relacje ze współpracownikami


Najczęściej prowadzone przez nas projekty wewnątrzorganizacyjne miały charakter kompleksowy - łączyły zagadnienia dotyczące satysfakcji i lojalności, motywacji, klimatu i kultury organizacyjnej oraz komunikacji. W badaniach satysfakcji kierujemy się przesłanką, że ogólna ocena satysfakcji z pracy w danej organizacji jest wypadkową pewnych charakterystyk osób badanych (np. ich oczekiwań w stosunku do pracodawcy, koncepcji idealnego pracodawcy) oraz satysfakcji ze szczegółowych aspektów pracy (np. atmosfery, komunikacji, organizacji pracy). Stosowany przez nas kwestionariusz wywodzi się z badań psychometrycznych. Opiera się na założeniu, że kilka pytań / stwierdzeń bada interesujące nas zagadnienie bardziej rzetelnie, niż pojedyncze pytanie.

 

Do określenia poziomu satysfakcji wykorzystywane są zaawansowane analizy statystyczne, tj.:

 

  • analiza czynnikowa, która pozwala zweryfikować, czy wskaźniki użyte w kwestionariuszu badawczym mierzą założony wymiar
  • regresja wielokrotna, której wynikiem jest mapa percepcji, gdzie na osi pionowej ukazany jest wskaźnik satysfakcji, zaś na osi poziomej – wskaźnik ważności (wpływ zadowolenia z danego czynnika na ogólną satysfakcję)
  • model równań strukturalnych dla zmiennych latentnych (Structural Equation Model – SEM)  pozwalający oszacować relatywną siłę wpływu aspektów szczegółowych na satysfakcję ogólną, a w konsekwencji – na lojalność wobec pracodawcy

 

Klienci, dla których wykonaliśmy badania wewnątrzorganizacyjne. (kliknij, aby zobaczyć listę klientów)


Szczegółowych informacji w zakresie badań wewnątrzorganizacyjnych udzielają:


Joanna Michałowska
e-mail: joanna.michalowska@pbs.pl
Tel: (+48) 58 555 41 39  
Tel. kom. (+48) 606 704 405

 

 

 

 

Marta Kononowicz
e-mail: marta.kononowicz@pbs.pl
Tel: (+48) 58 555 41 37 
Tel. kom. (+48) 600 833 000


 
 

Copyright © 2004-2019 PBS kontakt@pbs.pltel. 058 550 60 70
teLMi design

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb.
Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym.
Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce Cookies.

Jeżeli wyrażasz zgodę na zapisywanie informacji zawartej w cookies kliknij w Zamknij.