PBS Sopot
 

· · · · · · · English Version    








Wirtualna etnografia

Wirtualna etnografia to poznawanie i opisywanie innych na podstawie dających się zaobserwować w Internecie efektów zachowań...

OmniPBS

Potrzebujesz natychmiast odpowiedzi na kilka pytań zadanych reprezentatywnej próbie Polaków i chciałbyś podzielić się z kimś jeszcze kosztami projektu — OmniPBS jest tym, czego szukasz...

PBS Brainstorm

— kreacja idei produktu...

Szukaj w serwisie:

PBS Usługi Metody i techniki Metody jakościowe Eye Tracking

Eye Tracking


Eye Tracking — możliwość patrzenia oczami konsumenta

 

Oczy jako organy wzroku nie są całkowicie kontrolowane przez ludzką wolę. Przy nadmiarze wrażeń wizualnych często trudno przywołać w pamięci to, na co się spoglądało. Same relacje badanego nie wystarczą do stwierdzenia, co szczególnie przykuło jego wzrok.

 

Eye Tracking — bazując nie na deklaracjach, a na pomiarze — daje możliwość zaobserwowania tego, na co respondent patrzył faktycznie.

 

Standardowo Eye Tracking pozwala na pomiar:

  • całkowitego i średniego czasu poświęconego na oglądanie całości lub poszczególnych części materiału,
  • liczby i częstotliwości spojrzeń na konkretny element - np. na logo, reklamę, zdjęcie,
  • fiksacji — czasu skupienia na konkretnym elemencie,
  • sakkady — skoków wzroku — kolejności obserwowanych elementów.

 

Dodatkowo proponujemy:

  • pomiar długości spojrzeń na dany element — średnia, minimalna, maksymalna,
  • wywiad jakościowy z respondentem,
  • konsultację nagrania z respondentem — wyjaśnienie procesów,
  • jakościowy opis całego procesu

 

Zastosowanie Eye Tracking'u:

Mobilny Eye Tracking — umożliwia przeprowadzenie pomiaru w terenie (sklepach, centrach handlowych, przestrzeni publicznej, etc.)

 

Mobilny Eye Tracking dostarcza wiedzy między innymi o:

 

  • częstotliwości spojrzeń na dany produkt,
  • markach jakie porównuje badany,
  • przedziałach cenowych produktów branych pod uwagę,
  • czytanych fragmentach opakowania,
  • formach testowania produktu,
  • korzystaniu z pomocy sprzedawcy.

 

Przykładowe zastosowanie: punkty sprzedaży — zachowania klienta i zauważalność produktów:

 

  • kierunki poruszania się po sklepie (sklep, centrum handlowe, ulice handlowe).
  • komunikacja marketingowa, jaką zauważają badani.

 
 

Copyright © 2004-2019 PBS kontakt@pbs.pltel. 058 550 60 70
teLMi design

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb.
Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym.
Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce Cookies.

Jeżeli wyrażasz zgodę na zapisywanie informacji zawartej w cookies kliknij w Zamknij.